Konsten att inte bli arg i en tvättstuga

Jag har aldrig riktigt förstått det där med bråk i tvättstugan. Arga lappar, stulna tvättider, och så vidare. För mig har det alltid fungerat bra, jag har kunnat tvätta när jag velat, någon gång har jag irriterat mig på att grannarna aldrig tömmer luddfiltret men vad fan, man kan inte få allt här i livet. Allt har flutit på bra. Tills nu. Jag hade en utmärkt plan. Jag var i kväll i stort behov av att tvätta. Och då menar jag STORT. Ni vet, ungefär där man börjar överväga att sy egna kläder alternativt fundera på att bära t-shirten man köpte för tio år sedan till jobbet och försöka dölja den med en enorm halsduk. Kort sagt, jag behövde tvätta. Sju började tvättiden. Prick sju var jag nere med mina tvättpåsar. Människan före mig hade inte kommit. Blev lite irriterad. Satte mig på en stol och väntade. Det gick fem minuter. Blev mer irriterad. Det gick tio minuter. Blev riktigt jävla skitirriterad. irriterade mig så mycket att jag började pilla med låset på tvättstugan och lyckades bryta upp det. Triumf.

Tog mig in i tvättstugan och började sortera kläder. Fem minuter senare kommer en tvättstugeskurken, en kvinna med en snorig unge på armen och tittar på mig. Hon undrar om jag behöver tvätta eftersom hon har fler maskiner. BEHÖVER? Är hon inte klok? Jag står där med femtielva kassar med kläder och ser ut som ett åskmoln. "Ja", säger jag med tillkämpat lugn. "Jag behöver tvätta". "Men jag har 2-3 barn" säger hon. 2-3? Vet hon inte hur många ungar hon har? Dessutom stod det stämplat "MAMMALEDIG" över hela pannan på henne. Skulle jag stå åt sidan och gå klädd i smutskläder för att hon har kass planering? Knappast. Jag förklarade kort att jag avsåg att utnyttja min tvättid själv. När jag kört ut den icke räknekunniga mamman så visade det sig att en av maskinerna var trasig så jag kunde bara använda en. Och när jag nu tömde den så visade det sig att jag stoppat i så mycket kläder att det inte blivit rent utan jag är tvungen att tvätta om hela skiten. HATA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback