Sopsortering

Jag måste ha världens mest korkade grannar. Vi har ett soprum på gården där det klart och tydligt står exkat vad som skall vara i varje kärl. inte nog med det, man har till och med skrivit saker som INTE skall läggas där i. Dessutom har man vid säkert tre tillfällen skickat ut brev där man pedagogiskt förklarar exakt hur man skall göra när man slänger saker. Hjälper det? Nej. I tunnan för återvinningspapper ligger det plastburkar och plastpåsar. I tunnan för plastförpackningar ligger det bananskal. Och så vidare. Jag blir galen. Hel jävla galen. Hur svårt är det? I bland när man kommer ut till det där jävla rummet så står det till och med möbler där eller annat otympligt skräp som folk inte orkar ta hand om själva (men släpa ut det på gården och in i sporummet klarar de minsann). Min plan är att anmäla mig som frivillig sopvakt, montera upp filmkameror och sedan sitta och vakta. Kommer det någon idiot och slänger skräp i fel behållare skall jag skjuta dem med en laserstråle. Sådeså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback