Låt mig vara i fred

Jag har precis kommit hem från gymmet. Det är en sak jag inte fattar och det är vad i jösse namn alla tränare får ut av att skrika så förbannat hela tiden. Missförstå mig inte, det är deras uppgift att hålla i gång passet och om de inte höjde rösten skulle man ju inte höra ett dugg. Men det räcker tydligen inte med att säga vad man skall göra och komma med lite uppmuntrande tillrop då och då. Nej då, det skall gapas och viftas och skrikas. Med jämna mellanrum kommer det ett "mår ni bra?" och då är det ingen som svarar. Aningens missnöjda skriker de "mår ni BRA?" varpå någon lite generat ropar "ja". Fortfarande är de inte nöjda utan de gallskriker "MÅR NI BRA???" och då börjar folk skrika "JA" tillbaka. Jag fattar inte varför. Jag antar att man förväntas bli otroligt peppad av det där skränandet, men jag blir mest förbannad. Jag är inte ett dugg intresserad av att peppa gruppen.

Jag är där av ett högst själviskt skäl och det är att jag skall träna. Själv. Jag föredrar att inte lägga energi på att sitta och skrika på en cykel utan jag föredrar att lägga den där energin på själva tränandet istälet. När jag sitter där och trampar så känner jag i vilket fall som helst irritationen stiga när tränaren sitter och skriker och gapar hela tiden. Helst skulle jag vilja gå fram och peta dem i ögat med en bomullstops. Men så roligt får man väl inte ha. I dag kom dock tränaren fram till mig i slutet av passet och sade "lika pigg som vanligt? Du orkar ju hur mycket som helst". Ok. Allt är förlåtet :-)

Kommentarer
Postat av: Jocke

Ge dig inte! Jag kan skaka fram ett spjut eller nåt att peta dem i ögat med! Död åt de käcka jäklarna.

2009-05-20 @ 22:44:53
Postat av: Katta

Eller hur! Det borde vara straffbart att vara så där irriterande.

2009-05-25 @ 19:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback