Lypsylmonstret strikes again

Det finns vissa saker som är som gjorda för att tappas bort. En sådan sak är solglasögon. En annan är lypsyl. Jag begriper inte vart alla lypsyl tar vägen. Jag köper ett, lägger det någonstans och sedan är det borta. Nu menar jag inte att jag har glömt vart jag har lagt det eller att det har ramlat ner på golvet eller något i den stilen...nix, det är borta. Det har gått upp i atomer. Spårlöst försvunnet. Jag hittar det aldrig igen. Jag köpte ett för några veckor sedan. Det försvann dagen efter och har aldrig skådats igen. Jag köpte ytterligare ett för någon vecka sedan. Spårlöst försvunnet. Nu har jag köpte ett tredje och jag är lika förvånad varje dag över att det faktiskt ligger kvar där jag lämnade det senast. Vart de andra två är kan jag bara spekulera i. Jag har letat på jobbet, i väskor, i byxfickor, i jackfickor, i plånboken, bland kläder, på golvet, i kylskåpet (varför inte passa på när man ändå är där och städar), under sängen, ovanpå byrån...med andra ord, överallt. Därmed finns det bara en enda rimlig förklaring. Det är lypsylmonstret som har tagit dem. Genast blev min tillvaro mindre trygg. Usch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback