Våga vägra frukt

Vid något tillfälle läste jag att för att få i sig dagsbehovet av vitaminer och annat skräp man behöver skall man äta ett halvt kilo frukt varje dag. Ett HALVT KILO. Det är ju precis hur mycket som helst. Vilken normal människa sätter i sig ett halvt kilo frukt varje dag? Vad är det? Fem äpplen? Sex? Hur gott är förresten äpplen egentligen? Det är ju helt sjukt. Det skall man tydligen äta förutom all annan mat man stoppar i sig. Jag brukar tänka på det där ibland och bestämma mig för att nu jävlar skall jag ta tag i mitt liv och äta Bra Saker.

Följaktligen går jag ståndaktigt till affären och köper massor av frukt. Typ 3-4 äpplen, ett halvt kilo vindruvor och nånting annat i fina färger som ser nyttigt ut. Sedan lägger jag alltihop i kylskåpet och låter det ruttna bort eftersom jag aldrig kommer ihåg att äta upp eländet. Den som säger att frukt är så himla gott ljuger. Frukt kan aldrig bli lika gott som exempelvis smågodis. Aldrig. Jag gör nya försök då och då att stoppa i mig lite frukt men misslyckas. Varenda gång. Dock är jag misstänksam mot dessa mängder av frukt och grönsaker man tydligen skall stoppa i sig. Jag är väl för fan ingen get heller. Dock gör jag mitt bästa för att ändå inte dör av någon otrevlig bristsjukdom. Jag äter vitaminer på riktigt. Inget larv. Tacka vet jag tillsatser på burk. Yeah.


Kommentarer
Postat av: Anna

:D

Postat av: Godiskungen

1 kilo smågodis är såååå mycket bättre än ett halvt kilo frukt :)

2009-05-05 @ 23:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback