Jag hatar matte

Jag har aldrig förstått det här med siffror. Visst, 1+1=2 fattar till och med jag men när det börjar röra sig om procentsatser och andra mystiska begrepp så är jag helt lost. Jag fattar ingenting. varför skall det vara så komplicerat? Räcker det inte med att hålla sig till de fyra räknesätten och sedan vara glad och nöjd med det? Nej det skall räknas med decimaler och fixas och trixas och det är inte konstigt att man blir förbannad. Nu sitter jag och räknar kvitton och det är en enda härva av siffror. Jag fattar inte varför man skall behöva räkna sådant här skräp år 2009. Borde det inte finnas en maskin där man kunde stoppa i kvittona, ge befallningen att man vill ha en sammanställning av den totala summan och sedan få det inom loppet av en sekund? Vad är det här egentligen, lever vi på stenåldern? Jag hatar siffror. De ligger där på papperet med sina spindelliknande små utväxter till tecken och ger mig ångest. Försvinn. Låt mig vara i fred. Stör någon annan.

Kommentarer
Postat av: Tindrah

...det finns en sådan maskin...den kallas "Ekonom" men är alldeles för dyr för oss vanliga dödliga. :P

2009-11-03 @ 16:19:41
Postat av: M

Revisor heter det, och ja. Det är dyrt.

2009-11-03 @ 20:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback