Konsten att skriva om träning

Jag håller på och letar efter en bra träningsbok. Jag tycker inte att det borde vara så svårt, jag vill ha lite schysst text om kost och hälsa, massor med bra styrketräningsövningar så man blir lite inspirerad och lite snygga bilder på det. Det borde inte vara alltför högt ställda krav. Vad hittar man när man går i bokhandlarna? 8 av 10 sk "träningsböcker" handlar om yoga och pilates. Skittråkigt. All respekt till dem som tycker att det är bra träningsformer men jag blir fan uttråkad bara av att skriva om det. Sedan har vi böcker som handlar om varför man skall träna vilka vänder sig till nybörjare. Inte intressant. Vi har även böcker som handlar om hur man skall träna hemma utan redskap. helt ointressant, jag vill träna på gym. Sen finns det träningsböcker med kändisar (nej jag vill inte träna med Paolo Roberto) alternativt böcker med andra människor man inte gillar (det fanns nån bok där personen som var med på bilderna var en tränare jag hade när jag tränade på SATS i Stockholm. Urusel, jag tränade för honom en enda gång och inte fler. Jag vill absolut inte betala för att se hans nuna varenda dag). Herregud så kasst. Till slut, efter att ha kollat i flera bokhandlar så hittade jag en träningstidning som gav mig tillfällig tillfredsställelse. Vad är det här för utbud? Kasst. Jag lovar, skriv en schysst träningsbok och jag köper den. På stubben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback