Sluta vara i vägen, stupid

Gud vad det är svårt att koncentrera sig ibland. Jag har varit förkyld vilket gjort att jag inte kunnat träna (HATA!) men i dag kändes det ok så i väg till gymmet. Jag valde dock att lyssna till den Förnuftiga Rösten och traskade i en timme på ett löpband istället för att köra intervaller som en idiot. Hur som helst, på gym släpper man tydligen in vem som helst. I mitt blickfång (olyckligtvis) fanns nån kille som trampade på ett trampmaskin och tydligen var det så jobbigt att han var tvungen att låta som ett döende lokomotiv under tiden. Jag trodde banne mig att killen skulle dö. Att han inte gjorde det var tur för då hade jag med allra största sannolikhet varit tvungen att avbryta mitt träningspass och så hade den eftermiddagen varit förstörd.

På vägen mot omklädningsrummet såg jag sedan en tjej som satt på en cykel, bekvämt tillbakalutad och bläddrande i en tidning under tiden som hon trampade med noll motsånd. Vad är det här egentligen? Jag blir fan förbannad. Ta bort dem. Borde man inte tvingas genomgå IQ-test innan man beviljas medlemskap? "Tyvärr du får inte träna här, du är för dum. Titta på nyheterna, läs lite böcker och gör ett nytt försök nästa år". Det är inte bara det att dessa irriterande människor tar upp maskiner som vi andra vill ha, när man ser dem så retar man sig så mycket på dem att man inte kan koncentrera sig på det man själv håller på med. Hur lätt är det att fokusera på andning och intervallträning när man ser alla dessa konstiga, konstiga människor överallt? De stör mig. Ta bort dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback