Träna!

Träna är något av det bästa som finns. Det finns dagar när man (jag) är så omotiverad att jag inte har den minsta lust att ge mig ut i blåsten och ta mig till gymmet men jag gör det ändå för att jag vet att jag måste. Måste, för att om jag inte gör det så förvandlas jag till ett lättirriterat, rastlöst och surt monster (i motsats till den lugna, väna och blida varelse jag annars är, menar jag). När man väl kommer in på gymmet så gör man i ordning sina prylar i omklädningsrummet, funderar litegrann på vad man känner för att köra och sedan går man ut och gör det. Helt underbart.
Man kan göra precis vad man vill, när man vill, man kan lyssna på vilken musik man vill (uppfinnaren av mp3-spelaren är ett geni) och man behöver inte prata med någon (nej jag är inte social när jag tränar. Jag hatar folk som håller på och snackar under tiden de cyklar/springer/vad de nu gör. Håll käften! Fokusera för f-n!). Man kan hålla på där och fippla med det man känner för, lyssna på sin favoritmusik och sedan går man därifrån när man är klar. På köpet blir man starkare, får bättre kondis, bättre hållning och slipper hjärt- och kärlsjukdomar :D Det är skumt men intressant att man kan forma kroppen, utsätta den för olika saker och sedan se hur den svarar. Jag fattar verkligen inte varför inte alla tränar. Det finns ju hur mycket olika saker att välja på som helst. Och man mår bra av det. Ett stort plus är dessutom att man kan äta mer :D Har man inte tid? Snicksnack. Har man tid att titta på tv 2-3 gånger i veckan så har man tid att träna. Just do it.

Kommentarer
Postat av: Bitter-Tindrah (färgad av en stund i Kattas denatoniumbensoat-blogg) ;)

Jag förstår precis vad du menar! När folk får höra att jag tränar löpning 2 ggr i veckan har de oftast 3 åsikter:

1. Gud vad du är duktig, jag har inte tränat på Xår, men jag vill gärna. Bara inte löpning. Eller nåt man blir svettig av. Eller nåt man måste gå iväg till. Eller nåt man måste göra hemma. Förresten har jag inte tid för jag har ett så busybusyviktigt liv.

2. Fy fan vad tråkigt att springa, hur står du ut?

3. Blir det inte ensamt och dötråkigt att springa själv med vovven varje dag? Och farligt?



Man blir ju superirriterad! De borde väl fatta att svaren är ungefär:

1. Tack, jag känner mig superduktig. Men det är väl bara för dig att börja träna och göra plats i ditt busybusyviktiga liv då?(För det är ju lättare för mig som istället har ett oviktigt liv med fler timmar per dygn än alla andra då eller vad menar mänskan?)

2. Tråkigt? Springa är KUL! (Måste vara nå fel på dig som inte mår bra av att träna och får värsta kicken av sista 100 meterna.)

3. Vaddå ensam? Vovven är sällskap och livvakt. Som springer i MITT tempo. Jag kan hålla käften och koncentrera mig och välja tempo alldeles själv. Perfekt helt enkelt! :D



2009-11-30 @ 23:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback