Konsten att överleva på IKEA

I dag har jag varit i IKEA-land. Som tur var så hade man siktet inställt på vissa förbestämda mål, annars hade det nog gått käpprätt åt skogen. Man kommer in i en gigantisk värld full av skrikande barn, vagnar, föräldrar, fjortisar och andra underliga varelser som jag inte riktigt kan placera. De flänger fram och tillbaka, trängs som om det gällde livet och vägrar mer eller mindre att ge vika om det skulle visa sig att man är på kollisionskurs. Efter ca fem minuter började en mystisk och odefinierbar känsla att dyka upp i kroppen och efter ytterligare fem kunde jag identifiera den: utmattning. Hu. Som tur var så gick besöket bra, vi fick med oss det vi skulle ha förutom prylen jag kom ihåg att jag hade sett men inte visste vad den hette, hur stor den var eller vart den stog. Jag kom ihåg att den var i metall, hur den såg ut och inget mer. Lycka till. Efter en kvarts letande i lokal och databaser så var det bara att ge upp. Dock några prylar rikare -och därför en betydligt lyckligare människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback