Men knip igen, för sjutton...

I dag var jag på spinning. Det hade varit ett perfekt pass om det inte hade funnits skrikare där. Gud, vad jag avskyr dem. Nu kanske någon undrar vad en skrikare är? Jo det är en kvinna, vanligtvis i ålder 25-40, iklädd (oftast) pastellfärgade, matchande kläder och långt hår (det jävla håret är alltid långt av någon anledning. Dessutom är det uppsatt i en tofs som flaxar fram och tillbaka på ett högst irriterande sätt) och hon skriker. Det verkar ta mig fan vara det bästa hon vet.

Instruktören hinner knappt säga "Spurt, nu kör vi" innan man hör något slags skärande krigsrop i stil med "WOOIIIHUUIII" och så börjar personen ifråga studsa i sadeln som en galning utan motstånd och trampar på i sådan fart att man tror hon skall få cykeln att lyfta som en helikopter och sväva ut genom fönstret (I wish). Det är alltid en skrikare som börjar. Har hon börjat skrika så finns det alltid 1-2 till som blir inspirerade och börjar gapa de också. Fantasifulla tillrop som "KOM IGEN NU DÅ!!!" "IIIIHHHHH" och "WOUUUIIIIIIII" duggar tätt. Fy fan så vidrigt. Håll tyst, knäppskallar. Anledningen till att jag inte skriker är:

1) Av respekt för människor runt omkring mig
2) Jag väljer att lägga min energi på att träna istället för att sitta och gapa.

Har ni sett det där avsnittet av "Vänner" där Monica och Chandler hjälper Ross att bära hans nya soffa uppför en trappa? Ross står och skriker "TIPP IT" om och om igen och är helt hysterisk och till slut fastnar den sabla soffan. Slutligen blir Chandler vansinnig och skriker "Shutupshutupshutuuuuuuuup" (ok, det är mycket roligare när man ser det på tv). Det jag ville säga är iallafall att det är precis så jag känner mig. Mitt i passet vill jag bara kliva av spinningcykeln, gå fram till skrikaren, ställa mig rakt framför henne och skrika "HÅLL TYST" rätt upp i ansiktet på henne. Gud, vilken tillfredsställelse det skulle vara. Nästan bättre än att äta vingummi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback