Våga vägra husköp

Ok, jag har verkligen den allra största respekt för den som vill bo i hus. Fine, det är eget, man har inga jobbiga grannar (iallafall inga som man behöver höra genom väggen), man kan pilla och fixa som man vill (om man nu tycker att det är roligt), man har en trädgård att plantera saker i (om man nu kan få några saker att växa och inte självdö p g a dålig bevattning), man kan grilla på sommaren (trevligt) osv, osv. Dock är jag uppväxt i hus och jag ser inte husägandet riktigt på det sättet. Jag ser väggar som behöver målas, fönster som behöver bytas ut, skorstenar som behöver sotas, trädgårdar som behöver klippas, räfsas och sås, varmvattenberedare som går sönder, etc...med andra ord en massa jobb. Och pengar som måste investeras. Gud så tråkigt. Helt värdelöst. För att inte tala om att om man bor i hus så måste man isolera sig ute på landet. My ass. Jag vill inte investera, jag vill inte pilla med trädgården, jag vill inte stå för kostnaderna om något skulle gå sönder. Ge mig en rejäl hyreslägenhet i stan med gångavstånd till närmsta pub, säger jag. Ja just, det...det är ju precis så jag har det :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback