Träna eller inte träna

Min träningsmotivation är visst inte helt försvunnen. Tur det. Hade ambitionen att gå på mitt första boxpass på evigheter i dag men när jag insåg vem som var instruktör så försvann lusten helt och jag gick på spinning istället. En del instruktörer är mer intresserade av att själva visa upp sig än att faktiskt sätta ihop ett bra pass, något som irriterar mig så mycket att jag knappt klarar av att se dem. Nåja, kände mig motiverad så efter spinningpasset så körde jag styrketräning så jag tillbringade hela 1 timme och 45 minuter med att träna. Duktigt. Räknade efter lite och insåg att mitt nuvarande styrketräningsprogram innehåller bland annat 100 armhävningar och 200 situps, något jag är lite stolt över. Dock värker det i hela kroppen efteråt, något som jag får skylla mig själv för :P

Mitt nästa mål (eftersom jag fått tillbaka motivationen) är att försöka låta bli att störa mig på alla andra som tränar på gymmet (utom jag då). De ger ifrån sig störande grymtande ljud, lämnar handdukar och vattenflaskor överallt, sitter och vilar på maskinerna alternativt sitter och pratar på dem så att man till slut får köra iväg dem så man själv kan träna, de sminkar sig innan passen, står och speglar sig så fort de får tillfälle...åååhhhhhh jag blir gaaaaleeeen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback