Damn you, deklaration

Fy faaan jag hatar att deklarera. Missförstå mig inte, jag har inte börjat än. Papperen ligger på skrivbordet bredvid datorn och ger mig ångest vilket de kommer att fortsätta göra i några veckor till. varje år tänker jag att nu, nu skall jag samla alla mina bankpapper på samma ställe tillsammans med alla kvitton och så kommer jag att sätta mig nästa år, öppna upp pärmen och göra skiten på 15 minuter. Men det händer aldrig. Varje år är det samma sak. Kvitton och bankpapper är spridda för vinden, de är visserligen inte slängda (jag gillar inte att slänga saker, man kan behöva dem vid ett senare tillfälle. Det vet man aldrig) men de ligger spridda i olika högar, i hallen, på skrivbordet, i någon pärm, i sovrummet, placerade i olika väskor...och hur mycket jag än letar så är det alltid något som fattas. Grrr. Dessutom inbillar jag mig alltid att jag skall sätta mig i god tid, nu till exempel är mitt mål att jag skall sätta mig i helgen. Vill jag det? Nej. Kommer jag att göra det? Nej. Skulle kanske använda tiden fram till den tredje maj till att leta upp alla mina papper. Det kommer att behövas. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback