Fantastiska Internet

Webbläsaren Google Chrome har en funktion som innebär att så fort man kommer in på en hemsida på ett annat språk så får man möjligheten att få den översatt till svenska. Jag har hela tiden irriterat klickat bort den lilla bannern i övre delen av fönstret men i dag hade jag lite tid över och tyckte att jag kunde utforska funktionens möjligheter. jag klickade på "översätt" och det var ett helt nytt universum som öppnade sig. Eller vad sägs om meningar som (fritt översatt från ett konsumenttest av projektorn Epson EH-TW4400) "Den oroväckande säkra vissa teater fan hem, som de 5.500 klädda modellen bör vända svart då, desto mer kontrast och även tillåter ISFKalibrierung", eller "Utvecklarna har så stor att få ett grepp". Helt fantastiskt. Jag skall aldrig läsa tyska igen. Nu är frågan om man inte kan få den här funktionen i verkliga livet? Om man hör en tysk prata, kan man inte ha en knapp i fickan som man kan trycka på då och sedan få en lika fantastisk live översättning? När skall DEN möjligheten komma???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback