Misär

HerreGUD vad jag avskyr att deklarera. I dag gick jag och fokuserade på eländet under dagen för att vara så peppad som möjligt när jag väl kom hem. Började med att göra avdrag för resor, bra. Hade till och med betalat mer i resekostnader än jag trodde så jag får tillbaka nån hundralapp mer än jag trodde på det. Woho. Sedan visade det sig att jag skulle ha uppgifter i samband med värdepappersredovisning. Jag är tvungen att redovisa exakt vilket belopp jag köpt mina värdepapper för. Allt vore frid och fröjd om det inte vore så att den uppgiften verkar helt jävla omöjlig att få fram. Grundinvesteringen vet jag men sedan är det alltid en extra avgift på några hundralappar och den avgiften är helt jävla omöjlig att hitta, den verkar inte finnas i några papper och inte heller sparad i internetbanken.
Ringde telefonbanken och efter att ha tvingats aktivera skiten (telefonbanken) och aktivera en kod för att kunna använda tjänsten (mycket enkelt eftersom det varken i talsvaret eller någon annanstans talades om hur man går tillväga...jag fick i stort sett gissa mig fram...med viss assistans) kom jag fram till en sömnig kundtjänstmänniska som gäspade mig örat när han svarade. Efter ha insett att han inte kunde hjälpa mig över huvudtaget utan att han bara skulle "skicka vidare ärendet till en annan avdelning" för "en viss avgift" så avböjde jag vänligt men bestämt och bad att få ringa min normala, serviceinriktade bank i morgon istället. Han lät i det närmaste lättad när jag lade på. Idiot. Alla bankmänniskor är idioter. Skatteverket är idioter. Alla människor som jobbar med deklarationer är idioter. HATA. Jag HATAR att deklarera. HATAR. Jävla skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback