Puckobusschaufför

I dag slutade jag tidigt. Som vanligt tänkte jag ta stadsbussen till pendeltåget och var ute ca fem minuter i förväg så jag sätter mig på bänken i busskuren (med genomskinliga glasväggar, kan tilläggas. Busskuren, alltså). När jag ser en buss komma så ser jag att det är rätt nummer men helt felskyltat eftersom det står namnet på destinationen om bussen hade gått åt ANDRA hållet, dvs det stod inte alls "Resecentrum" som det skall göra utan "Lambohov". Dock går ju bussen i rätt riktning, vilket ju är bra. Dock fortsatte den att gå. Jajemensan. Idioten bakom ratten tittade på mig och blåste förbi. Idioten stannade inte vid busshållplatsen. Idiot, idiot, idiot. HUR kan man köra buss och köra förbi en hållpats där det står någon utan att ens sakta in? Jag hann ju för f-n inte ens vinka. Hade jag inte blivit så häpen hade jag kastat någonting på hans jävla buss. Hade dock sinnesnärvaro nog att ringa till kundtjänsten och klaga och kräva att någon talade om för busschauffören att han var (är) en idiot (nåja, jag uttryckte mig kanske aningen trevligare. Men bara aningen). Sabla knäppskalle. Ser jag honom igen så skall jag...grrrrr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback