Skellefteå

Efter att ha tillbringat över ett dygn i Norrland så har jag fortfarande inte ett enda myggbett. Det är nästan för bra för att vara sant. Nåja, de små jäklarna har ju några fler dagar på sig att attackera. Men jag är beredd. Kom igen bara. Kan för övrigt meddela att det finns bilförare även i Norrland som är helt knäppa i huvudet. Hur normalt är det t ex att öka farten samtidigt som man blir omkörd? Inte konstigt att det sker så många olyckor i trafiken. Jag har ett hett tips för att undvika dem: Utgå ifrån att alla andra är idioter. Finns det utrymme för dem att öka farten när de blir omkörda, så gör de det. Kör man in i en kurva kommer det med största sannolikhet att komma en bil som försöker köra om från andra hållet. Gör man en omkörning så kommer säkert bilen man kör om att försöka preja en. Kommer man till en korsning så kommer det säkert en bil utkörande utan att se sig om. Tro mig. Att förutsätta det här skulle rädda massor av liv. Sluta tro gott om alla hela tiden. Förutsätt att alla är dumma i huvudet och överlev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback