Melodifestivalen, go home

Jag har hört ett rykte. Det är att Melodifestivalen skall börja på lördag. Stämmer det? Fy faaan. Jag är lika glad varje år när skräpet är slut men sedan känns det som om det går två veckor och så är hela karusellen igång igen. Usch. Alla som gillar det där eländet kan väl ha en egen tv-kanal och en egen tidning och så slipper det påverka oss vanliga dödliga som bara vill fortsätta med våra liv. Jag får ångest. Eländet kommer att förpesta tidningsrubriker, tv-kanaler och gud vet vad i flera månader framöver. Vart man än vänder sig så finns det där. Enda chansen att undvika det är att isolera sig i en liten stuga mitt i skogen. Utan tv, radio och tidningar. Vad har jag gjort för att förtjäna det här? Vad? Vad? VAD???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback