Projekt: kök

Det är för mig obegripligt. På tv lyckas de ju alltid. Hur gör de? Det spelar ingen roll om de skall bygga en pinnstol, fixa till en utomhusbastu, renovera en trappa eller bygga ett helt jäkla sommarhus. Det går ju alltid på mindre än en timme. Varenda gång. Dessutom ser de så där skönt avspända ut när de håller på. Jag har aldrig sett Martin Timell svettig. De pillar lite med sitt verktygsbälte, ler och tittar avspänt in i kameran. Ett klipp och sedan står de stolt och tittar på sin skapelse. Så där funkar det aldrig när jag är inblandad i något. Det ingår alltid X antal svordomar, svett, ilskna utrop, blåmärken, skrapsår och som nu -en döende orkidé (hett tips: om det är varmt när man sysselsätter sig inomhus och man känner för att öppna fönstret -flytta blommorna därifrån. Särskilt om det är en orkidé. Och särskilt om det är -20 grader ute.). Dock så artar det sig ganska bra, köket kommer att bli finfint. Men jag fattar fortfarande inte hur det alltid kan gå så fort på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback