Snö vs mobiltäckning

Min mobil har varit helt utan täckning i två dagar. Ja, inte min jobbmobil då utan min privata. Först tänkte jag inte så mycket på det för jag antog att mobiltäckningen försvann i takt med att det snöade så som det har visat sig att större delar av det civiliserade samhället gör. Ja det vill säga bussar, tåg, skolor, osv. Då kan väl lika gärna mobiltäckningen gå åt helvete. När jag läste på mobiloperatörens hemsida så stod det ju också riktigt att man haft någon typ av driftstörning men att det nu skulle vara fixat, att man kunde starta om sin mobil men om det inte funkade så kunde man eventuellt behöva ett nytt sim-kort. Efter att ha väntat i några dagar så växte irritationen och till slut gick jag till 3-butiken och klagade. De visste direkt vad jag pratade om, i stort sett slet mobilen ur handen på mig, pillade på den i uppskattningsvis 15 sekunder och sedan funkade det. Det visade sig att man var tvungen att göra en manuell sökning av nätet för att det skulle funka. Då har jag följande frågor:

1) Varför skall man någonsin behöva göra en manuell sökning? Borde inte det ske automatiskt?
2) Om det nu var en känd lösning på det aktuella problemet, varför skrev man inte DET på hemsidan?
3) Förväntas man veta hur man gör en manuell sökning av nätet? Jag betraktar mig ändå som en hyfsat teknisk person. Knappast något geni, men en del grejer kan jag pilla på med framgång. Det här kändes helt främmande. Är det sånt man skall veta som kund?
4) Måste butikspersonal vara så jävla tjuriga när man kommer till dem med ett problem som har uppstått på grund av att deras arbetsgivare har orsakat?
Hur svårt skall det vara att leva i ett samhälle där saker och ting bara funkar normalt? Herregud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback