Ta lite ansvar

Fan vad förbannad jag blir. Återigen har det hänt en stor katastrof i världen där människor behöver akut hjälp, och vad händer? Jodå, manifestationer av sällan skådat slag. Människor går med i Facebookgrupper på löpande band, allt för att visa sitt stöd. Är man riktigt finkänslig så klistrar man till och med på en dekal på bilen för att visa hur solidarisk man är. Allvarligt talat, är det någon som tror att människor i nöd verkligen bryr sig om huruvida man är med i nån jävla grupp eller inte? Det spelar väl för f-n ingen roll om gruppen i fråga har 2 eller 500 000 medlemmar, de som lider blir inte ett dugg hjälpta av det. Det är så många som genom ett klick går med i någon grupp och sedan lutar sig tillbaka, belåtna över att man åstadkommit något. Vakna upp. Du har inte åstadkommit ett skit. Vill du göra något så hostar du upp pengar, jag lovar att du kan undvara några kronor. Om jag själv har skänkt pengar? Klart som fan att jag har. Har du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback