Ryska och tandläkare

Tittar på "Jakten på Röd oktober" och undrar varför ryssarna i filmen först pratar ryska med varandra för att plötsligt övergå till att prata engelska? Med varandra?

I dag var jag hos tandläkaren. Usch. Trots att jag aldrig haft ett enda hål så måste man ha respekt för någon som har omedelbar närhet till ett antal vassa instrument som inom en sekund kan orsaka stor skada. Tandläkare, alltså. Detsamma gäller förresten för frisörer. I alla fall hade jag inte hål i dag heller och det var ju trevligt. Dock försökte tandläkaren pracka på mig en försäkring som skulle kosta 700 kr om året när jag hittills betalat ca 500 kr på två år. Där försvann den hederlighetsstämpeln. Tur att jag kom därifrån helskinnad och slapp att bli yxmördad. Huvva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback