Märklig inställning

Jag tycker det är så intressant med folk som har en massa åsikter. Framför allt folk som har en massa åsikter om hur och vad andra skall göra. Detta när de av någon anledning anser att de åsikter och regler som de anser att andra skall ha och följa efter inte gäller dem själva. Allvarligt talat, om du nu har utsett dig själv till polis så borde du väl åtminstone följa dina egna regler? Eller? Fascinerande. Jag skulle själv aldrig kräva att någon annan gjorde någonting som jag själv inte skulle kunna göra. Eller följa regler som jag själv inte följer. Kräver du att andra skall hoppa så får du faktiskt hoppa själv. Kanske inte nödvändigtvis först, men inte sist heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback