Vad är det som händer?

Fråga: Har det gått inflation i påskgodis? Missförstå mig inte, jag älskar godis och vad mig anbelagar så är alla högtider endast förevändningar för att kunna äta så mycket som möjligt. Dock vill man ju vara lite hysterisk och utsmycka hemmet med diverse märkliga figurer i grälla färger under tiden. Gick dock en runda på stan i dag och det var lättare sagt än gjort. Påskgodis var inget bekymmer, det fanns i otroliga mängder och en mindre stad skulle lätt kunna äta ihjäl sig (en större stad också för den delen). Dessutom fanns det massor av påskägg att lägga godiset i. Men var var resten då? Alla kycklingar? Påskgummor? Påskrisprydnader? Som bortblåst. Det enda som fanns var servetter, stearinljus och möjligtvis lite fjädrar i olika fjädrar. Gick runt på hela stan men det bästa utbudet fanns faktiskt på ICA. Dock innebär inte "det bästa" utbudet att utbudet faktiskt var bra. Urdåligt! Skäms, alla handlare. Vad är det för fel på er???

Kommentarer
Postat av: Anna H

Meningen är att man ska pyssla och göra eget påskpynt tror jag :-)

2010-03-31 @ 13:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback