1 maj

1 maj skall tydligen vara en dag då man skall demonstrera. Jaha. Varför det? Återigen så samlas människor, sida vid sida, för att visa vad de tycker. Låter ju himla fint. Men faktum är att när man har paraderat färdigt så går var och en hem till sitt (för shoppa kan man ju fan inte eftersom allting behagar vara stängt) och det har inte hänt ett dugg. Visst är det fint att gå i ett demonstrationståg och lyssna på tal, men allvarligt talat, har man gjort någon skillnad? Kommer det att ändra på något? Finns det NÅGON som ens bryr sig om förstamajtågen? Nix.

Kommentarer
Postat av: Evelina

När jag var liten fick jag alltid följa med på första-maj-tåg, himla spännande! En gång hittade jag ett smycke i gräset som jag hade som halsband efter det. Några veckor efter min förtjusande upptäckt fick jag veta av ett elakt (jävla apbarn i klassen över mig) att det var ett flagglås. Haha, skit händer.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback