Barnvagnspromenader

Nu för tiden blir det en del promenader med barnvagn. Skitbra träning, för att skjuta den där framför sig i uppförsbackarna är svårare än man kan tro. Dessutom kommer man ut och får lite frisk luft vilket är jätteskönt, man känner sig lite som en friskus när man knatar runt ute trots att termometern knappt tar sig över nollan. Jag har lagt märke till hur många barnvagnar det finns i den här stan. Helt otroligt. Nu lägger man dessutom märke till helt andra saker än man tittade på för något år sedan (vad är det för märke, vilken typ av hjul har de, hur ser bromsarna ut, hur ser korgen under vagnen ut, verkar den stabil). Dock börjar jag undra om jag har missat någonting. Det känns som om alla mammor (och pappor för den delen, givetvis) borde ha en hemlig hälsning. Vi tillhör ju alla samma sällskap. Precis som busschaufförer som hälsar genom att övertydligt höja handen och vinka i slowmotion så borde vi också ha en sådan vinkning. Den kanske inte behöver vara lika tydlig men NÅGONTING borde vi väl ha? Typ en hemlig blinkning, en igenkännande nick (ja du har också barn ser jag, jaha) eller något i den stilen. Fast i ärlighetens namn så är jag inte mest oroad för att vi inte har något hemligt tecken. Jag är mer oroad för att det finns ett hemligt tecken och ingen har berättat om det för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback