Konsten att pruta

I dag har jag prutat. Det är sant. Jag brukar aldrig lyckas med det, huvudsakligen för att jag är så förbannat feg. Jag menar, man känner sig ju som världens snåljåp om man står där och vägrar betala ett visst pris för någonting som man ju ändå vill ha. Nu gällde det min cykel. Det är förmodligen punka på den (jag orkar inte kontrollera den saken närmare själv) och däcken är helt väck. Förmodligen beroende på att jag inte gjort någonting alls åt cykelskrället de senaste 20 åren. Nu kostade det 500 spänn vilket förmodligen är apdyrt men å andra sidan har jag aldrig kostat på cykeln ett enda öre i service vilket ändå gör det till en ganska ok underhållskostnad utslaget på 20 år. Nu skulle det i alla fall kosta 520 spänn för hela kalaset och jag tog ett plötsligt beslut att jag skulle pruta ner priset till 500 spänn. I en affär. Och jag lyckades! 20 spänn! Woho! Det gjorde hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback