Försäkringskassan är inte min favorit

Försäkringskassan har otroligt snåriga regler som är ackompanjerade av världens mest röriga och idiotiska hemsida. Man börjar med att klicka sig fram på länkarna för då tror man att man skall få tillräcklig information. Det hjälper inte, man fattar ingenting. Man söker på hemsidan och får upp en massa halvflummiga träffar som var och en ger lite halvflummig information men som gör att man ändå inte känner sig säker. Man loggar in på mina sidor för att man tror att det borde finnas bra och tydlig information där om vad som gäller just mig. Ändå hittar man inte tillräckligt med info. Man går på informationsmöte i hopp om att bli lite mer upplyst. Nehej då. När man kommer hem från informationsmötet så tittar man lite mer på hemsidan och hittar ändå inte den information man vill ha. Till slut sätter man sig i ren ilska och ringer för att få tag i någon som kan hjälpa en. Och så försöker de få ner sina väntetider. Grattis. Allting skulle ju enkelt kunna lösas genom att byta ut idioten som är ansvarig för hemsidan.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har lyckats förstå så mycket av systemet att jag lyckades få till allt med pengar och sånt kring föräldraledigheten. Kanske kan hjälpa dig om det är något du undrar över!

Postat av: Katta

Jag tror också att jag har lyckats krångla mig till att fatta det mesta vid det här laget...men det kan mycket väl hända att jag återkommer med lite frågor till dig vid behov...så tack :-)

2010-10-04 @ 22:47:02
URL: http://katta79.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback