Konsten att hitta försvunna saker

Det här är mitt gymkort. Det har varit borta sedan någon gång i juli. Minst. Jag har letat överallt. På ställen där det troligtvis borde ligga. På ställen där det kanske borde ligga. På ställen där det över huvudtaget inte borde ligga. Utan resultat. Under tiden har jag smitit in på gymmet utan gymkort. Låtsats sett fruktansvärt upptagen ut och skyndat förbi receptionen. Jag har tränat på samma gym i fem år så jag kommer undan med en del. Tills nu. I går spände en av instruktörerna ögonen i mig och undrade varför jag inte loggade in. Jag sade att kortet var borta samtidigt som jag kände att min hemlighet nu var avslöjad. Jag stod utan gymkort. Bestämde mig i dag för att till slut köpa ett nytt kort eftersom det gamla bevisligen gått upp i rök. Gick till receptionen och frågade pliktskyldigt om de hade mitt gamla kort där. Det hade de. Det har funnits bland "upphittatkorten" hela tiden. Vad faan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback