Val - och TV suger

Skit också. Nu är det val på söndag och som vanligt har jag en aning om åt vilket håll jag skall rösta, men inte på vilket parti. Har hela tiden skjutit faktainsamlandet framför mig med motiveringen "det är ju ett bra tag kvar". Nu är det inte särskilt lång tid kvar och så gör jag samma misstag som jag gör varje år: försöker kolla på lite debatter eftersom jag då inbillar mig att man får konkreta exempel på vad de olika partierna tycker och så debatteras det lite så att man slipper bli uttråkad. Men nehej då, det man får är ett antal partiledare som skriker i munnen på varandra med argumenten "du är dum" "nej du är dummare". Som om inte det var nog så har man programeldare som inte låter någon tala till punkt utan som avbryter hela tiden....när de inte står nitade vid en flashig tv-monitor med så mycket symboler och knappar att fipplandet med det tar upp en femtedel av hela sändningstiden. Jag hatar debattprogram. Hatar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback