Gratis glass till alla!

I går var det "Free cone day" på Ben & Jerrys. Dvs gratis glass till alla. Ett sjukt bra initiativ som borde anammas av ALLA butiker (men särskilt de som säljer glass och godis). Här fungerade det så att man fick sin glass mellan 12.00 och 16.00. Jag hade noterat den här dagen för ett tag sedan och var helt inne på att få min glass. När jag väl kommer fram är det så lång kö att jag nästan ger upp men fasen heller. Jag stod kvar eftersom 1) jag gillar inte att ge upp 2) även om det är lång kö så tar det ju inte så lång tid att skopa upp en kula glass (man fick bara en kula åt gången) och hjälpa nästa? Sagt och gjort. Ställde mig i kön med, skulle det visa sig, de mest hysteriska tonåringarna i hela stan. De gapade och skrek, pratade idiotiskt ("varför står ni här? Gratis glass? Du skojar eller? Skojar du inte?Varför det? Är det sant? Herreguuud! Nej du skojar! Allvarligt, ba, du skojar inte, va?") och var allmänt korkade. När jag väl hade genomlidit kön och fått min glass så skulle jag ta mig ut ur affären. Dettas genom att runda disken på vägen ut. Då kommer det ett antal tonårstjejer och inte väntar de på att jag skall gå förbi och inte heller tittar de på mig för att se om jag skall stanna eller inte. Nej de MOSAR sig mellan barnvagnen och disken. Detta trots att jag hade glasskeden i mungipan och halvskrek "URSÄKTA" tillsammans med några svordomar för att komma framåt. Jag ser fortfarande på det här som en traumatisk händelse. Jag kommer att ha fortsatt ångest i resten av mitt liv. För att jag inte mosade ner dem alla med barnvagnen. Jag kunde ha gjort det. Fan också.

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Fin blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback