Om de bara visste vad som väntar...

Jag är inspirerad. Därför har i dag inhandlats växter, krukor och jord. Jag skall plantera om alla blommor i lägenheten. Missförstå mig inte, det här tillhör absolut inte vanligheterna och jag har planterat om blommorna en, möjligen två gånger i mitt liv. Anledningen till att de växter som finns nu har äverlevt är en långdragen misskötsel som börjar lätt men som sedan blir värre och värre under tiden blomman blir äldre och till slut så är blomman i fråga så härdad att den lätt skulle utstå ett tredje världskrig. Jag har blommor som utan att knota överlever 4 veckor utan vatten. De ser visserligen inte så glada ut, men de överlever. Nu känner jag mig dock inspirerad och det är bara att passa på eftersom det med största sannolikhet kommer att dröja ett antal år tills fenomenet omplantering inträffar igen. Nu står flera av växterna i så små krukor att de knappt får plats. Men nu blåser förändringens vindar. I morgon är dagen D. Här skall planteras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback