Pulsträning

Jag har precis dragit igång med pulsträningen igen, dvs jag kör numera med pulsklocka igen. Gjorde det innan graviditeten också, men allt eftersom magen blev större och större så blev det svårare att placera bröstbandet ordentligt...från att det skall sitta lodrätt alldeles över revbenen så satt det till slut snarare vågrätt ovanpå en gigantisk mage och att hitta pulsen var ett stort skämt så jag slutade använda det ett tag. Nu har jag i alla fall börjat använda min kära Polar FT7 igen och har upptäckt att jag -oavsett om det handlar om konditions- eller styrketräning- förbränner lika många kalorier på 45 minuter nu som jag tidigare gjorde på en timme och 15 minuter. Intressant. Mycket intressant. Kan bara rekommendera ALLA att köra sin träning med pulsklocka, man får en massa nyttig information =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback