Dags för massage

I morgon har jag bokat massage. Äntligen! Har inte varit på massage på ett bra tag (läs: nästan två år) så nu är det dags. Jag har en muskelknuta på vänster axel som inte går av för hackor, jag inbillar mig att den är lika stor som en golfboll...en del har uppfattningen att massage skall vara lite mjukt och behagligt och någon som klappar lite på en och så skall det vara klart. Inte jag. För mig är massage utan smärta ingen massage. Massage skall göra ont, musklerna skall knådas igenom ordentligt och under tiden det sker så skall det göra så ont att man måste behärska sig maximalt för att inte skrika högt...och underlaget skall vara blött av svett efteråt. Oftast blir jag besviken på massörer för att de är för mesiga, när andra tycker att de är lite hårdhänta så undrar jag om de ens har börjat eller om de bara värmer upp. Fördelen efteråt är att man känner hur precis ALLA spänningar är helt borta. Kroppen känns precis nollställd. Hur som helst, i morgon skall jag till ett ställe jag varit på förut som erbjuder finsk djupmassage. Vete tusan vad det innebär egentligen men ont som f-n gör det och det är SÅ skönt efteråt. Jag ser SÅ mycket fram emot att plågas under en timme :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback