BRAVO!

Vad är det med alla dessa /()#"&%"/# juicepaket??? Som den trogne bloggläsaren vet så är jag i det närmaste besatt av apelsinjuice och då närmare bestämt Bravos apelsinjuice. Det finns ingen annan apelsinjuice som kan mäta sig med den (och nej, jag får inte betalt för att skriva det här. Men jag borde få det), smaken är en perfekt avvägning av solmogna apelsiner. Dock finns det ett område där Skånemejerier (genierna som tillverkar denna perfekta dryck för gudar) har misslyckats kapitalt och det är öppningen. Alltså öppningen på paketen. I begynnelsen så fanns det bara en öppning, man skruvade på korken och voilá: bara att hälla. Sedan hände någonting och man började i en överambitiös iver pumpa ut inte bara en sorts öppning utan flodvis. På exakt samma juice. Numera finns det inte bara en stor kork som man öppnar. Nej då, det finns en stor kork som man öppnar och där man sedan måste dra bort en vit plastflärp för att kunna hälla (irriterande och tidsödande), det finns en kork modell mindre (svår att få bra tag om, gör ont som fan i fingrarna när man skall skruva den) och det finns en kork modell mindre med vit plastflärp som man sedan måste dra bort (eftersom korken är liten så är det nästan helt jävla omöjligt att få tag om plastflärpen, dragandet ackompanjeras ALLTID av svordomar). Dessutom gör de små öppningarna att det är svårt att hälla ut juicen på ett stilfullt sätt för på något sätt så ansamlas juice och fullkomligen kastar sig ut ur juicepaketet i kluckande kaskader, varav hälften hamnar utanför glaset. Min fråga är följande: skall det vara så jävla svårt att göra en bra öppning i juicepaketen? Testar man inte öppningarna innan de kommer ut på marknaden? Varför kör man med fyra olika öppningar på samma typ av juice? Och VARFÖR är det ingen som har frågat mig vad jag tycker???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback