Det orangea kuvertet

I dag har jag fåt mitt orangea kuvert med posten. Jag har förstått något viktigt i det orangea kuvertet eftersom det varje år påpekas att man skall öppna sina orangea kuvert och läsa dem. Jag brukar öppna det kuvertet varje år men jag vet inte riktigt vad jag skall göra med informationen som står där. Det står en massa text och siffror men jag fattar inte vad de vill säga mig. Jag fattar att det handlar om min pension (jag är väl inte dum heller) men pensionen är uppdelad i flera delar, hur många orkar jag inte hålla reda på. Dessutom får man en prognos på pensionen men den verkar ju helt oviktig eftersom den har baserat sig på att man fortsätter tjäna lika mycket som man gör i dag. Tjänar jag lika mycket när jag är 65 som jag gör i dag så kommer jag inte att vara så nöjd. Kort sagt så får jag varje år mitt kuvert, öppnar det, läser det utan att fatta någonting och sedan lägger jag innehållet i "viktiga papper-högen" och sedan får det ligga där. Under tiden har jag ingen aning om jag skall vara nöjd över innehållet eller få panik över det. Skumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback