Den envise tomten

Jag har en tomte på mitt skrivbord. Den borde inte befinna sig där utan nedplockad i en låda tillsammans med allt annat julpynt som förpassades dit för flera veckor sedan. Men av någon anledning så finns tomten kvar. Vid det aktuella städningstillfället så missades han och nu står han kvar. Han har dessutom en tomtekompis som sitter på ett annat ställe i lägenheten och vars uppgift är att dölja en viss skavank på detta ställe. Vi har sagt att tomten borde bytas ut mot något mer ickesäsongsbetonat men så har inte blivit fallet. Nu har den gamla tomten suttit på samma plats i 13 månader och denna tomte kommer nog att finnas kvar ett tag han också. Lägenheten kommer sakta men säkert att tas över av tomtar. Varje gång jag sitter vid datorn så tänker jag att jag åtminstone skall plocka ned flygplanstomten, men nej. Det blir aldrig av. Men med tanke på att han bara får titta fram en gång om året så är väl inte det hela världen, han får väl sitta kvar där ett tag till. Jag skulle ju kunna plocka ner honom nu, men nej. Nu skall jag se på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback