Glömsk

Jag är glömsk. Inte så där charmigt "jag-glömmer-nycklarna-jackfickan" utan totalt sabla tokglömsk. Jag kan hålla på att göra någonting och glömma bort vad det är. Jag kan gå in i ett rum och glömma bort varför jag gick dit. Jag kan sätta på tv:n och glömma bort vilket program jag ville se. Jag kan leta efter mobilen och komma på att jag gått omkring med den i handen precis hela tiden. Förut satt jag och läste Aftonbladet på nätet (köper aldrig papperstidningen av princip, jag skall inte lägga ett öre på deras värdelösa journalistik...men nätupplagan går bra, den är gratis. Dessutom är Aftonbladet Nöje ovärderlig när man har tråkigt), scrollade lite, såg någonting och tänkte "jag scrollar bara ner och sen går jag tillbaka och klickar". När jag väl hade scrollat ned så hade jag ingen aning om vad det var jag ville läsa. Ingen aning alls. En del hävdar att man blir lite snurrig och glömsk när man får barn eftersom det är en så stor omställning och blahablaha. Skitsnack. Jag har alltid varit så här rörig. Vad det var jag skulle klicka på? Jag var tvungen att kolla hela sidan igen och hoppas på att jag kom på vad det var jag ville läsa. Det var Alex Schulmans blogg. Han är ett bloggeni. Hans geni hittar ni här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback