Mammaträning

I dag har jag tränat wii active. Orkar man inte ta sig iväg till gymmet (hade dock en bra orsak, glashalt så det hade tagit dubbelt så lång tid att bara ta sig dit och hem igen) så får man träna hemma. Körde 50 minuter och var alldeles svettig efteråt, måste säga att jag blivit positivt överraskad av tv-spelets förmåga att fixa till ett bra träningspass. Efter lilla O:s tillkomst så måste jag faktiskt säga att jag i högsta grad effektiviserat min träning. Från att förut ha kunnat lulla runt lite på gymmet när jag blivit trött och dessutom inte ha ett påtagligt mål att träna för (att må bra är alltid ett mål men inte så konkret) så har jag nu blivit effektiviteten själv. Eftersom lilla O har vissa krav så är det bara att ta sig till gymmet, supereffektivt träna sitt pass och sedan hem igen. Här finns ingen tid för slöande.
Dessutom finns det ju massor av tillfällen till hemmaträning som jag förut ignorerat (tråkigt) men som nu är riktigt kul. Träna under tidspress bredvid sovande bebis (man vet aldrig när hon vaknar) är nog så effektivt. Jag köper absolut att det kan vara tufft att få tid till träning när man har två barn eller fler, men har man bara ett barn så finns det tid. Alla som säger något annat är bekväma. Visst, det finns barn som är sjuka och kräver viss tillsyn, det är en sak. Men annars finns det massor av möjligheter till barnvagnspromenader, styrketräningsövningar när bebisen sover, träna på kvällen när man inte är själv med bebisen längre...dessutom förstår jag (som jag sagt tidigare) inte hur det är möjligt att INTE träna när man är mamma. Hur orkar man med alla lyft och allt bärande? Jag fattar inte. Utan att ha byggt upp muskler i armar, axlar, mage och rygg så skulle jag vara helt körd. Nej, mer träning till alla mammor. Inga ursäkter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback