Lilla O låter

I dag var jag och lilla O ute på promenad. Det var varmt och skönt och vi gick några kilometer innan vi slog oss ned på en filt vid strömmen. Lilla O låg och pillade lite med sina leksaker samtidigt som hon envisades med att rulla varv efter varv på filten så att jag med jämna mellanrum fick gå och hämta henne från gräsmattan. Efter att vi varit där ett tag så blev lilla O lätt uttråkad. Detta visade hon genom att ge ifrån sig ljud som kunde få vem som helst att tro att det var något allvarligt fel. Lilla O tycker det är intressant med nya ljud och om hon har kommit på ett nytt ljud så prövar hon gärna det då och då vid de mest oväntade tillfällen. Nu prövade hon sitt nya gråthulkande ljud som påminner om en bebis som upplever något mindre trevligt. Lilla O var i och för sig uttråkad vilket hon säkert upplevde som mindre trevligt, men att döma av blickarna jag fick från en del människor på området så kan det vara så att en del tyckte att jag mest största sannolikhet var en Olämplig Mamma. Jag vill bara påpeka att det är jag inte. Jag är en Utmärkt Mamma. Med en Uttråkad Bebis. Som kan hulka. Det var det hele.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback