Mobil på vift

I går var vi på Linklin Park-konsert. Den var helt SUVERÄNT bra. Under konserten så fotade jag lite med mobilkameran, inte för att det blir asbra kort utan mest för att ha lite bilder. Efter sista bilden jag tog lade jag ner mobilen i väskan som jag hade mellan mina ben (jag hade sittplats). När konserten var slut så gick jag några meter och började sedan gräva i väskan efter mobilen. Hittade den inte men fortsatte gräva i väskan eftersom jag visste att den var där. Hittade den inte utan fick stanna och vända ut och in på hela väskan. Ingen mobil. Tittade i handväskan. Ingen mobil. Jackfickorna. Ingen mobil. Mobilen var helt borta. Väldigt bra, med tanke på att jag köpte en splitter ny mobil för bara några månader sedan. Gick tillbaka till våra sittplatser och letade. Ingen mobil. Frågade en av vakterna var upphittade saker fanns och tog mig dit. Vid disken stod en tjej som jag frågade om hon fått in någon mobil. Tjejen tittade på mig som om jag vore en idiot som ens trodde att någon skulle lämna in en hyfsat ny mobil. Jag kände hopplösheten komma smygande men beskrev utseendet på mobilens fodral. Samtidigt ringer vi till mobilen (den var på ljudlös så det kändes lite meningslöst men vad skall man göra). Tjejen säger "är det den mobilen ni ringer till nu?". "Japp" säger jag. "Är den grön?" säger hon. "Japp" säger jag. Varpå hon böjer sig ned och plockar fram...min mobil!!! Någon som jobbade på arenan hade hittat mobilen (vilket måste ha gått på någon minut för det var ungefär så länge vi var i från platserna innan vi gick tillbaka) och lämnat in den. Helt sjukt snabbt jobbat av personalen på Globen och jag blev sååå lättad. Så vad jag vill säga är
1) Det finns faktiskt fortfarande ärliga, goda människor i världen och
2) Linkin Park RULES! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback