1. Min idrottsbakgrund

Jag började träna när jag gick i trean på lågstadiet, då var det fotboll som gällde. I grundskolan så tränade jag förutom fotboll även tennis, badminton, orientering och ridning (inte samtidigt, dock). När jag började gymnasiet så valde jag även bollspel som individuellt val, all träning med bollar har alltid legat mig varmt om hjärtat =) I perioder så har jag även tränat löpning, men då endast när jag inte haft någon annan träningsform att välja på, att springa har aldrig varit en favorit utan det är något som jag mer eller mindre skyr som pesten... En period tränade jag även volleyboll. De senaste 12 åren har jag annars tränat på gym, något som passar mig utmärkt. Nu för tiden tränar jag inga klasser alls utan jag kör enbart på egen hand och varierar styrke- och konditionsträning för att få en så allsidig träning som möjligt. Jag har tränat på Friskis och Svettis, Hälsostudion, Feelgood, SATS och numera huserar jag på Actic (f d Nautilus). För mig är det otroligt viktigt att få träna, minimikravet är tre gånger i veckan annars blir jag otroligt rastlös och har ett humör som gör att ingen vill vara i närheten av mig. En del säger att de inte orkar träna eftersom de har så mycket annat. Jag undrar mest hur de orkar med allt annat om de inte tränar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback