11. Favoritkonditionsträning

Det beror lite på vad jag känner för. Jag försöker variera mig ganska mycket och vad det blir till slut beror helt på vad jag känner för. Roddmaskinen utgör bra träning, men den kör jag max 15 minuter annars får jag ont i axeln. Dessutom kan jag inte lyssna på min musik när jag kör den eftersom jag trasslar in mig i sladden =) Annars gillar jag att cykla men även crosstrainern gör att jag kan träna riktigt effektivt. Jag ser till att variera min konditionsträning mycket så att jag dels inte blir uttråkad, men dessutom får ut så mycket som möjligt av träningen. Därför kör jag bl a både styrke- och intervallpass när jag konditionstränar. Dessutom är jag så egoistisk att jag inte längre klarar av att gå pass, jag kör bara mina egensnickrade pass så att jag 1) kan lyssna på endast bra musik och slipper vara orolig för att en plötsligt uppdykande schlagerlåt skall förstöra passet och 2) kör det pass som dagsformen känner för. Egoism är bra :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback