13. Mitt bästa kosttips

Nu är jag själv inte någon kostguru, läser man diverse kosttips så finns det ju massor man skall tänka på. Använda sig av ekologiska råvaror, undvika konserveringsmedel och liknande kemikalier, maten skall vara lokalt producerad, inte innehålla så mycket socker...jag bekymrar mig faktiskt inte särskilt mycket över allt som man "skall" göra. Jag har en stor svaghet och det är lösgodis. Jag ÄLSKAR smågodis och då särskilt vingummi. Annars försöker jag att alltid få med lite grönsaker på tallriken, tänka på att jag får i mig av såväl fett som proteiner och kolhydrater och att äta mat som jag mår bra av. Jag mår inte bra av att äta onyttig mat för ofta så då gör jag inte det. Men skall jag ta ETT kosttips så måste det nog vara att äta regelbundet. Nu lyckas jag inte alltid med det själv, men jag mår helt klart mycket bättre en dag när jag lyckas hålla blodsockernivån på en jämn nivå än när den går upp och ner som en jojo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback