50-öringar

Jag har två femtioöringar i min plånbok. Jag förbannar mig själv för jag vet att jag måste bli av med dem. Om fyra dagar är de helt odugliga och jag måste sätta sprätt på dem tills dess. Jag skulle kunna gå till banken och sätta in dem, men även mitt snåla förnuft säger att så i bankkön för att sätta in en (!) spänn är slöseri med tid. Jag skulle kunna ge bort dem till välgörande ändamål men plötsligt är alla insamlingsbössor som alltid brukar finnas på stan som bortblåsta. Jag borde ha tänkt på det här mycket, mycket tidigare. Skit också. Men kanske kommer de att bli värda en massa pengar i framtiden? Eftersom alla andra lämnar in sina femtioöringar så kommer det ju att finnas få kvar i samhället. Jag sparar dem i några år så tjänar jag storkovan när jag säljer dem sedan. Så får det bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback