Inkompetenta lärare

Sitter och tittar på Aktuellt där programledaren och någon intervjuad lärare är uppenbart upprörda över att riksdagen skall debattera och ta beslut om en eventuell lärarlegitimation. Detta innebär att en stor mängd lärare som arbetar i dag måste läsa till de poäng som de saknar eftersom de inte har godkänt i alla kurser som krävs. Tydligen så har de fått anställning ändå. Vad är problemet??? Självklart skall lärarna vara fullt godkända. Saknar de kurser så är det bara att bita ihop och ta dem. Jag fattar inte att det här inte genomförts för länge sedan. Får man verkligen arbeta som lärare om man inte är utbildad sådan??? Jag har själv minnen från åtminstone låg- och mellanstadiet (senare klasser också) där man blev undervisad av riktiga dinosaurier som stod och rapade upp något de lärde sig 30 år tidigare alternativt vikarier som var så mesiga att man inte ens härde vad han eller hon sade. Tur att man själv var intresserad av att lära sig för det var banne mig inte lärarnas förtjänst att man tog sig vidare i livet. Delar av den svenska skolan är banne mig under all kritik och när jag hör om sådant här så blir jag så jäkla förbannad. VÅR dotter skall banne mig inte undervisas av någon lallande idiot som missade hela pedagogikkursen. Nåde den som kommer att försöka sig på det när det är dags om ett antal år. Grrr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback