Konsten att känna igen ett skåp

I dag efter babysimmet så kom jag in i omklädningsrummet och upptäckte att en minst sagt bastant kvinna hade bosatt sig utanför mitt skåp. Kvinnan hade skåpet bredvid mitt och hon satt inte bara precis bredvid skåpet, hon hade spridit sina tillhörigheter på hela bänken samt dragit dit en trästol utanför skåpen där hon hade hängt upp handdukar och diverse kläder. Dessutom stod det en väska och lite andra prylar på golvet. Kort sagt så såg det ut som om människan hade dragit dit tillräckligt med prylar för att bosätta sig där i en vecka. Lite irriterad sade jag åt damen att jag skulle in i mitt skåp. Hon tittade på mig och undrade om det gick bra att ta på sig även andra byxbenet (hon höll på att klä på sig). Jag sade att det gick bra. Kvinnan började under stånk och stön plocka bort alla sina pinaler. Tydligen hade hon ett barn i släptåg som också fick plocka bort sina grejer för att jag skulle komma fram. När området äntligen var rent så sticker jag nyckeln i hänglåset till mitt skåp. Det gick inte att öppna. Hm. Försöker igen. Nix. Det visade sig att det inte var mitt skåp, mitt skåp fanns i omklädningsrummet bredvid som såg ungefär likadant ut. Haha.

Kommentarer
Postat av: Tindrah

UUUUUnderbart! Gissar på att du skämdes öronen av dig och tyst smet iväg... Jaja, det kunde hon gott ha när hon hade vräkt ut sina prylar på det sättet! :P

2011-03-03 @ 15:40:40
Postat av: Katta

Jag mumlade någott som kunde tolkas som en ursäkt när jag gick därifrån, men inte alltför högt eftersom tanten hade barrikaderat halva rummet :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback