Frisörer är ett jobbigt släkte

Det här med frisörer, alltså. Den insatte läsaren vet att jag hatar att klippa mig. HATAR. Dock har jag ett hår som inte riktigt fixar det här med att strunta i att klippa sig ett tag utan ca var femte vecka så släpar jag mig mot min vilja till någon idiotisk person med sax. I dag var det dags igen. Gick till mitt vanliga ställe och fick en helt ny tjej den här gången. Sin frisörvana trogen så försökte hon krampaktigt inleda en meningslös konversation "Och vad skall du göra i dag när du är färdig här?" "Inget speciellt" muttrade jag tillbaka och hoppades att det skulle verka så otrevligt att jag slapp fortsatta samtalsförsök. Hade nästa anhalt varit att dela ut nobelpriset så hade jag för övrigt get exakt samma svar. Här ges ingen information om mitt privatliv, tack så mycket. "Jamen det är ju skönt att bara kunna slappna av när man är ledig" fortsatte hon "Mmmmm" svarade jag (utan att avslöja att jag är mammaledig och därmed ledig jämt) och tog därmed effektivt död på diskussionen. Halleluja. När jag var färdigklippt så frågade människan om jag ville ha nåra produkter i mitt hår. "Nej tack". "Ingen kräm?" "Nej tack". "Mousse?" "Nej tack". "Nehej...men då skall du få ha håret precis som du vill. Skall jag blåsa det?" "Nej tack". "Nehej...men då skall jag låta det vara så att du får håret precis som DU vill". Jag avhöll mig ifrån att fälla en kommentar att det var det jag faktiskt betalade för, att få håret som JAG ville. Jag avskyr att gå till frisören. Dels pratar de på som galningar om alla oväsentligheter de kan komma på (jag går dit för att få håret klippt, inte för att få en ny bästa kompis) och dels ser jag alltid ut som en idiot i hela huvudet när jag går ut därifrån. För att minimera skadan så får de varken kleta i nåt (hatar det) eller föna det. Jag gör dem en tjänst genom att förhindra dem att göra något som bara blir fult, de borde vara tacksamma. Nåja, nu är det bara fem veckor kvar till nästa gång. Uuurrrrgghhhhh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback