Stående ovationer

Jag skall skaffa mig en supporterklubb. Till skillnad från lilla O så tror jag dock att jag behöver avlöna den. Lilla O har en skara (framför allt två stycken) som följer allting hon gör med minutiös nogrannhet och när hon gör saker finns det inget slut på berömmet. Lilla O snurrar, dreglar, spiller mat, rullar runt, pratar, kastar leksaker och skrattar med en outtömlig energi och allting hon gör åtföljs av utropen "åååhh vad duktig du är" alternativt "du är världens bästa bebis". Jag inser att det kan finnas en viss risk för att lilla O växer upp med ett visst mått av storhetsvansinne men vad gör det om man har uppfattningen att man är världens bästa när man faktiskt är det? Nåväl, jag har insett att min chans till dylika ovationer är förbi. Det är inte direkt någon som står vid sängen och firar när jag tar mig upp ur den TIDIGT på morgonen (även om jag själv tycker att jag förtjänar åtminstone en liten applåd). Att avlöna en egen hejaklack kanske inte är riktigt aktuellt nu när man i sin tur avlönas av Försäkringskassan...men det kanske kunde vara en idé för ett nytt bidrag som man skulle kunna söka? Och då inte enbart för småbarnsföräldrar? Jag känner mig generös i dag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback